חדשות המוסיקה • סיכום שבועי

אסתי חדד Comments Off on חדשות המוסיקה • סיכום שבועי
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אברהם פריד במסר לקראת פורים, יצחק פוקס והגיטרה חוזרים, מה כתוב בפשקווילים שהקפיצו את הירושלמים? ו…מנדי ג'רופי משמח שבועיים ברציפות.

חדשות המוסיקה במהדורה מורחבת מתוך התכנית מוצ"ש מוזיקלי עם יוסי אייזנטל, מעכשיו גם במהדורה אינטרנטית.

מאת: יואב דיליאון ודוד קליגר

רגע לפני פורים מגיע המקפיץ הרשמי של החג – האלבום החדש אברהם פריד "Keep climbing" ובעברית "רצוננו לראות את מלכנו", עכשיו בחנויות.
שנתיים של עבודה אינטנסיבית באולפן הביאו אלבום גדוש בלהיטים עם 13 רצועות מלחניהם של איצי וולדנר, יובל סטופל, מנדי ג'רופי, יוסי גרין, משה לאופר, משולם גרינברגר, ליפא שמעלצר וגם… אברהם פריד עצמו.
פריד שנמצא בעיצומו של מסע הופעות עולמי במסר פורימי: "בפתחו של חודש אדר בו מרבין בשמחה, אני תקווה שאלבום זה יביא שמחה לכל בית יהודי".
האזינו לטעימה מהשיר 'אמן':

[audio:/wp-content/uploads/2012/03/amein_fried.mp3|titles=amein_fried]

"ואני תפילתי", האלבום החדש של מנדי ורצברגר עושה את דרכו בימים אלו למדפי חנויות הדיסקים בארה"ב. ישראלים, התאזרו בסבלנות, בסוף הוא ינחת גם בארץ הקודש.

יצחק פוקס והגיטרה חוזרים סוף סוף עם אלבום חמישי ומשובח, "ממעמקים" שמו, שנים עשר שירים, ביניהם "מנוחה ושמחה" שהתארח ב"כיסופים של מב"ד. לחנים – יצחק פוקס, עיבודים – הכנר גדי פוגאטש ורולי אזרחי.
האזינו לטעימה מהשיר "בן 5 למקרא":

[audio:/wp-content/uploads/2012/03/izhak_fux.mp3|titles=izhak_fux]

אחרי 4 שנים של שקט תעשייתי הוא חוזר - יצחק פוקס

אופיר כהן, זמר צעיר וחדש, יוצא בסינגל דואט חדש – "אני אומר תודה", ותודה לזמר ישי מעודה שמתארח בשיר. מילים ולחן: שי אשכנזי, עיבוד: אבי זנו.

[audio:/wp-content/uploads/2012/03/ofir_kohen_ani_omer.mp3|titles=ofir_kohen_ani_omer]

בשבוע שעבר הוא התארח במדור עם הסינגל "ישמח", והשבוע שוב שמח אצלו. מנדי ג'רופי חוזר לפלייליסט עם הסינגל "אשרי", המילים "אשרי המרבים לשמח" מדברות על השליחות אותה הטיל הרבי מליובאוויטש על מנדי ג'רופי, לשמח את עם ישראל. מילים ולחן: דוד זיגמן.

[audio:/wp-content/uploads/2012/03/music_ashrey_jarufi.mp3|titles=music_ashrey_jarufi]

סינגל של שליחות - ג'רופי

פאשקעווילים בחוצות ירושלים זעקו לאחרונה "אל תעברו בשכונתינו במצב רוח לא רגוע". תושבים שקראו את המודעה נרגעו רק לאחר שקראו את האותיות הקטנות המבשרות על אלבום חדש, שני בסדרת "מרגוע" מבית "לחיים הפקות", אלבום גדוש במנגינות רגועות ושקטות. הקצבית מביניהן היא רצועת הורה אותה מבצע אמן הקלרינט חיליק פראנק. מלבדו משתתפים באלבום הכנר אורן צור ונגנים נוספים מהשורה הראשונה, כמיטב המסורת מבית לחיים.

בלי חתימות של רבנים - הפשקווילים של "לחיים"

נתי אביבי, המוכר יותר כזמר חתונות, מצטרף לתעשיית המוסיקה החסידית המוקלטת ומוציא סינגל בכורה קצבי ומפתיע – "הרוצה להינצל". לחן: יעקב מנשה, עיבוד: אלי אסרף.

[audio:/wp-content/uploads/2012/03/music_haroze_nati_avivi.mp3|titles=music_haroze_nati_avivi]

יוני גנוט סולן "בין השמשות" ולהקת "נושאי הכלים", מוציא סינגל נוסף, "על הר גבוה" שמו ובו מתארח המוזיקאי דניאל סלומון.

הסינגל מתוך אלבום סולו ראשון, בו משתפים פעולה זמרים אורחים רבים, ביניהם אהוד בנאי ושי גבסו. לחן: יוני גנוט, עיבוד: המפיק המוסיקלי אסי איילון.

[audio:/wp-content/uploads/2012/03/music_yoni_genut.mp3|titles=music_yoni_genut]

צבי טוקצ'ינסקי ממשיך בשקידה לעבוד על אלבומו השני, "להודות". בינתיים הוא משחרר לנו סינגל נוסף "כל ישראל" שמו.

[audio:/wp-content/uploads/2012/03/music_kol_israel_tikozinski.mp3|titles=music_kol_israel_tikozinski]

לקראת פורים מוציא יואל לייבוביץ המוכר לכולם כ"פּעסטער רוב" באלבום חדש הנושא את השם – PESTERIZE. האלבום מתאים למביני יידיש.

יאיר פלד, חבר ילדות של אודי פוגל ז"ל, הוציא שיר אישי שכתב לאחר רצח משפחת פוגל הי"ד. 'גבוה' זהו שם השיר שעתיד להצטרף לשירים נוספים באלבום הבכורה המתוכנן של פלד. מילים ולחן: יאיר פלד, קלידים ועיבוד: תמיר גרוס, בימים אלו מסתיימת הפקת סרט על המשפחה, סרט מרגש ומרומם את הרוח.

הזמר דורון ברדא לא נח לרגע ומשחרר את הסינגל 'אני יהודי', סינגל ראשון מתוך אלבום שני שבדרך. מילים ולחן: ניסים מרי, עיבוד: דוד ביתן.



0 תגובות